17 Kasım 2013 Pazar

Abdullah Cevdet kimdir



Abdullah Cevdet kimdir; “Sultan Hamid hakkında yüz yalan uydurdum. Bazısına kendim de inandım” demekten kendisini alamamıştır.!

Kadınlara ilk kez genelev vesikası verilmesi uygulamasını başlatan yine Abdullah Cevdet’dir. İngiliz Muhibler(Sevenler, Dostlar) Cemiyetini kurdu. Ayrıca İngilizlerle işbirliği yapan Kürdistan Teali Cemiyetinde de önemli roller aldı.

Abdullah Cevdet’in, “Bu milleti adam etmek için Batı’dan damızlık erkek gerekir” sözü meşhurdur.

Kadını aç, Kuran'ı kapa medeni ol. [Abdullah Cevdetin sözüdür]

Çanakkale Savaşı ile ilgili olarak “medeniyet kapımıza kadar geldi, biz geri teptik” yorumunu yaptı.

´Bu milleti adam etmek için batıdan damızlık erkek getirmek gerek´diyen Abdullah Cevdet´in Çankaya´daki bir sokağa verilen ismi, Prof. Halaçoğlu ismi ile değiştirildi.
Ankara Büyükşehir Belediyesi’nde Ak parti’liler, Çankaya’daki Abdullah Cevdet Sokak’ın adını, Türk Tarih Kurumu Başkanı Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu’nun adı ile değiştirdi. 

Bunun üzerine söz alan CHP Grup Başkanvekili Yaşar Çatak, yaklaşık 40 yıldan bu yana Abdullah Cevdet’in ismini taşıyan sokağın adının değiştirilmesinin doğru olmadığını belirterek, ‘Ayrıca yaşayan bir kimsenin isminin de bir sokağa verilmesini uygun bulmuyorum. Sokak isimleri önemli şahsiyetlerin isminin yaşatılması amacı ile kullanılmalıdır’ dedi. ve bu karara itiraz ettiler..

Abdullah Cevdet’in kızı Gül Karlıdağ’ın babasına ilişkin iddialar için şöyle konuştuğunu söyledi: ‘Damadını ve torununu görseydi, damızlık erkek aramayı filan aklından geçirmezdi.’ Abdullah Cevdet’in torununun ünlü vücut şampiyonu Ahmet Enünlü olduğunu hatırlatırsak, annesinin ne demek istediği daha rahat anlaşılacaktır herhalde. 

İşte Chp Zihniyetinden bir örnek kıssadan hisse,malesef savundukları ve uğrunda mücadele verdikleri bu zihniyet. 

-------------------------------------------------------------------
ilgili bölüm
Abdullah Cevdet; “Sultan Hamid hakkında yüz yalan uydurdum. Bazısına kendim de inandım”

BİR ABDULLAH CEVDET HİKAYESİ…


Abdullah Cevdet kimdir
-------------------------------------------------------------------

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *